Enjoy Barcelona / Blog Enjoy Barcelona / De temporada / Barcelona Skibus Alp 2500

Barcelona Skibus Alp 2500 01/12/2015

Barcelona és una ciutat de contrastos. No és gaire gran comparada amb altres capitals però és molt dinàmica i internacional, tranquil·la però molt activa. Ho té tot: una bonica arquitectura, esdeveniments culturals, mar... tot i que al final, va ser quan vaig veure les muntanyes nevades prop de Barcelona que vaig decidir que era la millor ciutat del món!

Vam començar la nostra excursió a les 6:30 a la Gran Via. Com que era un dia entre setmana hi havia força estudiants amb esquís i planxes de neu esperant l'autobús (de fet eren dos autobusos) que els havia de dur a practicar la seva passió. En tan sols dues hores érem a La Molina, la primera de les dues estacions d'esquí que, juntament amb La Masella, formen Alp 2500.

Skibus Alp 2500

Jo no duia res perquè havia vingut de Moscú a estudiar a Barcelona i no se m'havia passat pel cap aquesta possibilitat. No tenia ni equipament ni roba d'esport d'hivern. Però això no va ser cap problema. Ho vam llogar tot – fins i tot guants!- molt ràpidament i a molt bon preu. I després vam pujar al cim.

La Molina i la Masella s'uneixen al cim de la Tossa d'Alp. Si vols anar a l'altra estació tan sols has de pujar al telecabina i anar fins al cim de la Tossa. Allà pots triar per quines pistes i per quina estació vols baixar. Ambdues estacions compten amb nombroses pistes de tots nivells que les fan bones tant per a principiants com per a professionals. Em va agradar realment el fet que moltes pistes (el 80% a la Masella) passessin per mig del bosc. Així queden a recer del vent i són molt boniques. L'única pega que he d'esmentar és que a Alp 2500 no hi ha cap pista on practicar el freeski, cosa important per a molts esquiadors i aficionats al surf de neu. Per cert, la neu és de força bona qualitat i per tant no notes el terra tou, però tampoc està glaçat.
La majoria de dies durant la temporada hi fa sol.

També vaig agrair força que no hi hagués massa gent. En algunes estacions de França cal fer 20-30 minuts de cua per agafar el remuntador, però aquí tot és més ràpid i agradable – realment et sents lliure a la pista sense por que ningú xoqui contra tu.

Skibus Alp 2500

Quan deixes els esquís trobes moltes opcions per l'après-ski. Pots triar entre recuperar les calories perdudes amb un àpat de cuina tradicional catalana en un restaurant o anar a fer un beure i relaxar-te després d'un dia dur i emocionant.

A les 16:00 surt el bus cap a Barcelona. En dues hores sóc a la platja gaudint de la posta del sol. Al matí toques neu i al vespre et pots remullar. Increïble, oi? Són aquests contrastos els que fan la teva vida molt variada i emocionant. Explora tot el que t'envolta i gaudeix plenament cada dia!